יום שני, 12 במאי 2014

רכישת דירה מכונס נכסים

דירה המוצעת למכירה מכונס נכסים הינה דירה של מישהו אשר היה חייב כסף ולא שילם ולכן עיקלו לו את הדירה ומציעים אותה למכירה בכדי להחזיר את החובות. הדירות מוצעות למכירה בלוחות ובמודעות המיועדים לכך. לרוב אנשים נרתעים מלרכוש דירה דרך כונס נכסים אך בעזרתו של עורך דין נדל"ן מקצועי ניתן ליהנות מהיתרונות הרבים שיש לרכישת נכס מכונס נכסים.

תחילה, הקנייה מכונס נכסים נחשבת לבטוחה ביותר מכיוון שאנו יודעים בוודאות כי הדירה איננה מעוקלת או משועבדת למישהו אחר. שנית, רכישת דירה מכונס נכסים יכולה להיות זולה באופן משמעותי, עד 20% פחות משווי הדירה, מכיוון שהיא חייבת להימכר כמה שיותר מהר. האנשים שרוצים להשתתף במכרז על הדירה מגישים הצעה ודמי השתתפות על סך 10% מאותו סכום. למשתתפים במכרז על הדירה אין סכנה מכיוון שבמידה והם לא זוכים, דמי ההשתתפות מוחזרים אליהם.

כונס הנכסים מזהיר כי הרוכשים דירה דרכו, על אחריותם לבדוק את הנכס מבחינת טיבו, שוויו, מצבו וכולי, וכי אין להם או לבית המשפט אחריות על הדירה לאחר סגירת העסקה. במידה ויש בעיה בדירה, לאחר הרכישה אין לקונים לאן לפנות והם יכולים להפסיד כסף רב. לכן, חשוב ביותר להיעזר בשירותיו של עו"ד נדל"ן אשר יש לו ידע וניסיון ברכישת דירות מכונס נכסים.

עוד יש לשים לב כי מאחורי המכירה עומדת רשות המוסמכת לכך כגון בית המשפט או הוצאה לפועל וכי לאחר הקנייה שטר המכר חתום בידי אותה רשות. לאחר סגירת העסקה הקונה מקבל את הנכס ללא חובות או שעבודים. 


אם כן ראינו שלא כדאי לפסול על הסף רכישת נכס מכונס נכסים שכן יש לכך יתרונות רבים. חשוב להתייעץ עם גורמים מוסמכים כגון שמאי מקרקעין ועורך דין נדל"ן על מנת להגיע לעסקה המשתלמת ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה