יום חמישי, 29 במאי 2014

רוכשים בית? כמה דברים שעליכם לבדוק לפני

קניית דירה היא אחת מהעסקאות המשמעותיות והחשובות שבן אדם עושה בחייו, וכדי שהעסקה תהיה מוצלחת חשוב לערוך מספר בדיקות לפני הסגירה הסופית בכדי שהעסקה תשתלם. את הבדיקות הללו הקונים חייבים לבצע ביחד עם עו"ד נדל"ן מוסמך על מנת לכסות את כל הדברים החשובים.

לפניכם שלושה דברים שחייבים בדיקה:
  • בדיקת התב"ע – התב"ע (תוכנית בנייה עירונית) מפרטת בתוכה את התוכניות של הסביבה לטווח הרחוק. ביניהם מצויינים שם מקומות ציבוריים, גני ילדים ובתי ספר, פארקים וכדומה. בדקו האם בסביבתכם קיימים הדברים הללו או שהם בתוכנית בנייה. בנוסף, מומלץ לבדוק תוכניות שיוכלו להוריד את ערך הדירה בעתיד, לדוגמא אם אתם קונים דירה עם נוף לים ויש תוכנית לבנות לפניכם בניין רב קומות שיסתיר את הנוף.
  • בדיקה של הדירה בתוך הבניין – לכל קומה יש יתרונות משלה, כאשר חשוב לבדוק מה נוח לכם – דירה בקומה נמוכה או גבוהה. בדקו שאם הדירה בקומה גבוהה יש מעלית. בנוסף אפשר לבדוק עם הדיירים הנוספים בבניין לגבי מטרדי רעש, אוטובוסים, בעיות של רטיבות ותחזוקת הדירה. מומלץ להיעזר הן בעו"ד נדל"ן והן באדריכלים או קבלנים אשר יכולים לגלות בעיות וליקויים בדירה.
  • בדיקה על מוכר הנכס – חשוב במיוחד לבדוק ולברר על זהות המוכר, והאם הוא באמת בעל הנכס לפי הרישומים בטאבו. על הנכס להיות ללא שיעבודים וללא עיקולים וחשוב לקבל אישורים על כך. בנוסף יש לבדוק האם הבנייה של הדירה חוקית, האם אין חריגות בבנייה או חוסר אישורים. שוב, עזרה של עו"ד נדל"ן נחוצה על מנת לבדוק שכל האישורים תקפים.


בנוסף לכל אלו, יש בדיקות נוספות שיש לבצע ולכן חשוב להתייעץ עם מומחים שונים לפני קניית דירה ביניהם עו"ד נדל"ן, מהנדסים, אדריכלים וכל מי שיכול לעזור לכם לוודא כי העסקה שתחתמו תשתלם בשבילכם.

2 תגובות: