יום שלישי, 27 במאי 2014

מס רכישת דירה

מס רכישת דירה נדרש לשלם כל אחד שעשה עסקה לקניית מקרקעין, ביניהם רכישת בתי מגורים, חנויות, מגרשים וכיו"ב. מס הרכישה משולם בנוסף לתשלום אשר נקבע בעסקה, והוא עובד לרשויות המס בישראל. תשלום מס הרכישה הוא תנאי הכרחי בכדי לרשום את זכויותיכם החדשות על הנכס בטאבו ולכן, בסיום העסקה בקשו מעורך דין מקרקעין שלכם לקבל אישור מרשויות המס על תשלום המס בכדי לא לפגוע ברישום בטאבו ובמהלך סדיר של קיום העסקה.

חישוב הערך של מס הרכישה תלוי בהרבה גורמים ומשתנה ממקרה למקרה. בין הדברים הנלקחים בחשבון: כמה דירות רשומות בבעלות הקונה, מהו הסכום הכולל של העסקה ועוד.

דירה ראשונה – במידה וזוהי הדירה היחידה בבעלות הקונה מס הרכישה מחושב על ידי חילוק ערך הדירה לשלושה חלקים, כאשר על החלק הראשון לא משלמים מס, על החלק השני משלמים 3.5% ועל החלק השלישי משלמים 5%.

דירה שנייה ומעלה – במידה ולקונה יש דירות אחרות בבעלותו, מס הרכישה מחולק רק לשני חלקים, את שווי הדירה מחלקים לשניים כאשר על החלק הראשון מששלמים 3.5% ועל החלק השני 5%. ניתן להימנע מתשלום זה ולשלם מס כמו על דירה ראשונה במידה ואת הנכסים האחרים מוכרים תוך 24 חודשים מקניית הנכס הנוכחי.

חילוף דירות – במידה ומתקיים חילוף דירות, כלומר קניית דירה חדשה באותו שווי של הישנה, יש הנחה של עד 50% במס.


ישנן אוכלוסיות אשר מגיע להן בחוק לקבל הנחה במס רכישה: נכים, משפחות שכולות וכולים חדשים. במידה ואתם חושבים שמגיע לכם הנחה במס התייעצו עם עורך דין מקרקעין בכדי לבדוק מה שווי ההנחה ולקבל אותה.

תגובה 1:

  1. מהי בעצם משמעות חלוקת הדירה לשלושה חלקים? האם אלו הפרשי זמן בהם משולם המס או תשלום פר מ"ר כאשר הדירה מחולקת לשלושה חלקים שווים? אשמח אם תוכל להסביר זאת קצת יותר משום שלא הבנתי. תודה!

    http://jm-law.co.il/

    השבמחק