יום ראשון, 22 ביוני 2014

סימן מסחרי לחברות

הסימן המסחרי של חברה כלשהי מבדיל את מוצריה ומייחד אותם משאר המוצאים הדומים הנמכרים בשוק. הסימנים המסחריים מהווים שם ומיתוג לחברות אשר באמצעותם אפשר לזהות את המוצרים שלהן. באמצעות הסימן המסחרי הלקוחות מקשרים בין החברה למוצר ובמידה והיו מרוצים בעבר הם ידעו מה לרכוש לפעמים הבאות. הסימנים יכולים להיות צירוף של אותיות, תמונות ועוד. בין הסימנים המסחריים שכולנו מכירים ניתן למצוא את  COCA COLA, NIKE, BMW, DELL ועוד. את הסימן המסחרי רושמים באגף הפטנטים במשרד המשפטים, בעזרת עורך דין מסחרי מומחה.

ניתן לבחור אם לרשום את הסימן המסחרי או לא. אך יש המלצה ברורה לחברות לרשום את הסימן המסחרי שלהן מכמה סיבות עיקריות. תחילה, כאשר חברה רושמת סימן מסחרי אין לאף אחד אחר זכות להשתמש בו, אחרת זה עילה לתביעה בגין הפרת סימן מסחרי רשום. במידה והסימן לא רשום יהיה קשה יותר להוכיח שלאותו סימן יש מוניטין. שנית, לצערינו התופעה של זיוף מוצרים היא לא תופעה נדירה וחברות רבות מנסות להילחם בה. אחת הדרכים לכך היא ביקורת מכס, כאשר במידה ויש חשד להפרת זכויות סימני מסחר, רשויות המכס יכולות לעכב את המוצרים בזמן שהן מודיעות לאותה חברה על המוצר החשוד. במידה והמוצר אכן מזוייף הוא מושמד לאלתר, ללא צורך בהליכים משפטיים. נוסף לאלו, סימני מסחר אשר רשומים כהלכה נחשבים כ"סימן מוכר היטב" והוא נהנה מהגנה משפטית רחבה גם בארץ וגם בעולם, לעומת סימן מסחרי שאינו רשום.


מסיבות אלו חשוב שלכל חברה יהיה סימן מסחרי רשום, גם כדי למנוע תופעות של זיופים ולהרתיע פושעים וגם לקבל את ההגנה המקסימלית במידה של הפרת סימן מסחרי רשום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה