יום שני, 28 ביולי 2014

פטור ממס שבח

כל מכירת נכס מקרקעין כמו דירה, בית מגורים, מגרש, בניין, וכל המחובר לקרקע חיבור של קבע, חייבת במס שבח. חובת תשלום מס השבח חלה, אלא אם כן חלה לגביה פטור מתשלום מס שבח.

כדי להימנע מתשלום מס שבח, יש חשיבות לעריכת שומת מס נכונה על ידי עורך דין מקרקעין, תוך ניצול אחד הפטורים הקיימים כיום. הבדיקה הראשונית שיש לעשות היא האם קיימת השבחה עם מכירת הדירה עבורה יחול מס שבח. את השבח יש לחשב מן ההפרש בין מחיר מכירת הדירה למחיר קניית הדירה. היה ולא קיים שבח, אין למעשה צורך להשתמש בפטור ממס שבח וזאת כדי לא "לשרוף" את אפשרות השימוש בפטור ממס שבח לדירה נוספת שבגינה תהיה השבחה ונרצה למכור בעתיד. אם קיים שבח, השלב הבא הוא בדיקה האם המוכר זכאי למכור בפטור במס שבח.

מסלולי הפטור ממס שבח במכירת דירה כוללים את "פטור ממס שבח במכירת דירה מירושה". כדי לקבל פטור בירושה, על המוכר להיות בן זוג, צאצא, או בן זוג של המוריש. לפני פטירתו של המוריש, הוא היה בעלים של לא יותר מדירת מגורים אחת, ואילו המוריש היה עדיין בחיים ומוכר את דירת המגורים, היה פטור ממס שבח במכירה. ההמלצה הרווחת היא להשתמש בפטור זה ככל הניתן לפני שימוש בפטורים אחרים.


פטור נוסף הוא "פטור חד פעמי ממס שבח במכירת שתי דירות". מוכר דירה שהוא תושב ישראל, יהיה זכאי פעם אחת למכור שתי דירות יחדיו בפטור ממס שבח, וזאת לצורך רכישת דירה אחת חלופית במקומן, אשר שוויה לפחות 3\4 משווי שתי הדירות הנמכרות. פטור זה יינתן רק אם עמד המוכר בכל התנאים המצוינים בחוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה