יום חמישי, 7 באוגוסט 2014

דיני קניין

התחום של דיני קניין עוסק בחלוקה של נכסים לאנשים בכדי ליצור חלוקה אשר תספק את הרצונות והצרכים האנושיים וכן בזכויות של אדם מסויים על נכסים שבבעלותו. יש שני סוגים של זכויות קניין – זכויות על קניין פיזי הכוללים בין היתר מקרקעין ונדל"ן, מיטלטלין וחפצים שונים וזכויות על קניין רוחני הכוללים המצאות, פטנטים, יצירות וזכויות יוצרים. במקרים של פגיעה בזכויות על הקניין הפיזי יש לפנות לעורך דין מקרקעין מקצועי על מנת לבדוק אפשרות של תביעה.

רישום זכויות הקניין


כאשר ברצוננו לרשום את זכויותינו על קניין פיזי יש לגשת למרשם המקרקעין, שם רושמים אותנו כבעלים של נכס מקרקעין או נדל"ן מסויים. חשיבות הרישום במרשם המקרקעין היא גדולה מכמה סיפורת. תחילה, לרישום המסודר יש תוקף משפטי כך שניתן להסתמך עליו במקרים של מכירת הנכס, השכרתו או כל שינוי שרוצים לעשות בו. שנית, רק לאחר רישום הבעלות על המקרקעין במרשם המקרקעין העסקה הופכת להיות ריאלית ומוסדרת ורשומה בפנקס הזכויות. את התהליך של רישום המקרקעין בפנקס הזכויות מומלץ לעשות עם ליווי של עורך דין מקרקעין מוסמך אשר ינפיק את כל המסמכים הדרושים ויעבור את הביורוקרטיה במהירות וביעילות.
כאשר מדובר על קניין רוחני, רישום הזכויות הוא תהליך ארוך יותר ומסובך שמחייב שכירת עורך דין אזרחי מסחרי לשם כך. בין היתר הרישומים לזכויות על קניין רוחני נעשים ביומני פטנטים, מדגמים וסימני מסחר.  


לסיכום, לרישום זכויות הקניין, בין אם מדובר על קניין פיזי או קניין רוחני, יש חשיבות גדולה על מנת שלא יעשו שימוש לרעה בקניין שלכם. במידה ופגעו בזכויותיכם יש לכם עילה לתביעה ומומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לשם כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה